כיצד מטפלים בבעיות עיכול באופן טבעי?

על מנת להבין כיצד לטפל באופן הטבעי הטוב ביותר לבעיות במערכת העיכול, יש להבין תחילה מהו תהלך העיכול וכיצד הוא פועל.

עיכול הוא תהליך פירוק המזון למרכיבים שמישים. הגוף משתמש במזון באופן דומה לפעולת מנוע מכונית המשתמשת בדלק. המזון מעניק לגוף את האנרגיה הדרושה לו על מנת לחיות. עם פעולת האכילה, מתחיל תהליך העיכול, בו מתפרק המזון למולקולות קטנות יותר, ומעביר דרך הוושט את המזון אל הקיבה.

הקיבה היא איבר שרירי גמיש המערבב את המזון עם מיצי העיכול, המזון נשאר בדרך כלל בבטן כשעתיים לאחר כניסתו אל המעי הדק.

החלק החשוב ביותר של מערכת העיכול מתרחש במעי הדק. חומרים מזינים, דוגמת ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות ושומנים, נספגים דרך זרם הדם ועוברים אל כל תאי הגוף ומערכותיו על מנת לשמור על הבריאות ולחדש את המערכת החיסונית.

כיצד ניתן לבחור את התוספים הטובים ביותר?

תוסף טוב לטיפול במערכת העיכול צריך להכיל בדרך כלל חומרים נוגדי חמצון, פרוביוטיקה, סיבים, וצמחי מרפא טבעיים. הם מסייעים לסילוק רעלים מהעור, מערכת הלימפה ומערכת העיכול.

תוסף המכיל כמות מוגזמת של משלשלים נחשב בדרך כל לבחירה שאינה מומלצת היות והוא מעודד התייבשות וגורם לחוסר איזון של מינרלים בגוף. חומצות אמינו נחשבות למרכיב חיוני בתוספים טבעיים היות והן מטפלות ברקמות תאים ועצבים.

תוספי מזון טבעיים מספקים סיוע לגוף כאשר הוא מכיל עודף של פסולת ורעלים. אנשים עלולים לצבור רעלים מהסביבה או ממזון נגוע בכימיקלים, חומרי הדברה ומתכות. תסמינים המעידים על צורך בתוספי מזון כוללים עייפות, נשימה כבדה, מצבי רוח, בעיות עיכול, עצירות, נפיחות, תשוקה מוגזמת למזון וטעם מתכתי על הלשון.

מערכת העיכול היא מערכת מורכבת, והפרעות עיכול נפוצות כגון צרבת, בחילה, תסמונת המעי הרגיז, גזים, כאבי בטן ועצירות, עלולות לגרום לסבל יומיומי לאנשים מסוימים. אך החדשות הטובות הן כי קיימות תרופות וטיפולים טבעיים זמינים לטיפול בבעיות עיכול.

צמחי מרפא

לצמחי מרפא קיימים מספר יתרונות כשזה מגיע לבעיות עיכול.

הם מפחיתים את הלחץ על הקיבה, מסייעים לזרימת דם במערכת העיכול ומחסלים זיהומים שונים. שימוש בצמחי מרפא מומלץ לסובלים מעצירות, שלשולים, דלקות מעיים, מעי רגיז וכיבי קיבה.

תוספי אנזים לבעיות עיכול

תוספי אנזים זמינים בחנויות מזון בריאות, או בבית המרקחת. הם משמשים בדרך ככלל לשיפור בריאות מערכת העיכול באמצעות הגדלת מספר החיידקים הידידותיים והאנזימים, המשמשים לפירוק מזון לרמה המולקולארית שלו.

זהו חלק קריטי בתהליך העיכול. תוספים אלו מתאימים למצבים של בעיות עיכול ומערכת חיסונית חלשה. הפופולאריות של מוצרים אלו גדלה באופן משמעותי בעשר השנים האחרונות בשל התעניינות מוגברת בתרופות טבעיות ותוספי מזון חלופיים.

הם מהווים דרך טיפול בטוחה להפחתת התנפחות בבטן, הגדלת החיוניות ושיפור בריאות העיכול באופן כללי.

סיליקה

תוספת סיליקה לתזונה עשויה לספק מגוון רחב של יתרונות בריאותיים לגוף. סיליקה ידועה כמרכיב החיוני לבניה ותחזוקת הגוף בהיבטים שונים ובמיוחד בשיפור בריאות מערכת העיכול.

היא מסייעת אף למניעת הצטברות עודף אלומיניום בגוף. מוצר זה מכיל מינרלים המסייעים לתחזוקת הרקמות לאורך מערכת העיכול, והוא מסייע למצבים של כיבי קיבה, דלקת מעיים, שלשול ועצירות.

תרופות טבעיות

תרופות צמחיות והומיאופתיות רבות מכילות מרכיבים פרטניים אשר נועדו לקדם את התהליך העדין של פירוק המזון ולתמוך במערכת העיכול.

צמח הפיליפנדולה הוא תרופה צמחית מרגיעה אשר מסייעת בהגנה על מערכת העיכול ומפחיתה את החומצה העודפת בקיבה.

תרופה מסוג Matricaria recutita ו-Ulmus, המורכבת מעובש ועשבי תיבול, מועילה בטיפול בהפרעות עיכול ומסייעת לטפל בתופעות לאר הארוחה כגון צרבת, בעיות עיכול וגזים.

דילוג לתוכן